Organizowanie systemu pracy za pomocą segregatorów

Często mówiłem, że nie lubię interaktywnych notesów. W związku z tym nauczyciele często pytają mnie, z jakiego systemu organizacyjnego korzystają moi uczniowie. Jak uczniowie powinni prowadzić notatki? Moja metoda organizacji uczniów skupia się na sposobie organizacji segregatorów.

Mój system organizacji segregatorów

Bardzo prosto, moi uczniowie organizują wszystkie materiały szkolne w segregatorze. Skoroszyty przechowuję w mojej klasie na tylnej półce. Uczniowie przechowują materiały do bieżącej jednostki w segregatorze, a kiedy ta jednostka jest skończona, materiały są dodawane do segregatora. Przez większość dni uczniowie nie wyjmują segregatorów z półki. Dlatego segregatory pozostają w całkiem dobrym stanie. Bardzo ciężko pracowałem, aby system organizacji segregatorów był jak najprostszy.

Kiedyś wymagałem od uczniów, aby trzymali segregatory w swoich szafkach. W rezultacie segregatory często się rozpadały lub gubiły do końca roku szkolnego. Były one zmiażdżone przez ciężar 14 bluz w szafce lub uczniowie zbierali je w plastikowych szwach, aż nieuchronnie się rozpadły i zostały zredukowane do stosu plastiku i kartonu. Widziałam, jak kiedyś jeden z uczniów używał segregatora jako deskorolki! Spędziłam zbyt dużo czasu na naprawianiu segregatorów i tropieniu ich i zdałam sobie sprawę, że po prostu nie mam już tej energii. Pobyt w mojej klasie pozwolił mi zaoszczędzić tak wiele czasu i mogę skupić się na ważniejszych sprawach w ciągu dnia szkolnego.

Aby ułatwić proces dodawania materiałów do segregatora, każda lekcja jest oznaczona numerem jednostki i numerem lekcji w prawym górnym rogu. Zanim pozwolę uczniom wziąć segregatory z półek, każę im uporządkować materiały z Jednostki. Zawsze przypominam im, że segregator powinien czytać jak książkę - wszystkie jednostki i lekcje czytane są chronologicznie. Mam uczniów, którzy piszą swoje imiona na grzbiecie, aby ich segregatory mogły być bardzo łatwo odnalezione.

Uczniowie dodają również pięć przekładek do segregatora. Zmieniam to trochę z roku na rok, ale w zasadzie rubryka idzie z samego przodu (przed przekładkami). Następnie, mam sekcję do raportów z ocen. Trzy środkowe sekcje są oznaczone jako Jednostki 1-4, Jednostki 5-9 i Jednostki 10-13. Ostatnie sekcje zawierają oceny uczniów. Wydaje mi się, że w tym roku studenci mogą umieszczać oceny z przodu. Kiedy uczniowie ustalą oceny kwartalne (robimy oceny oparte na standardach), będzie im łatwiej znaleźć ich oceny.

Pracuję w dzielnicy szkolnej, w której większość uczniów ma środki na zapewnienie własnych segregatorów. Każdego roku zbieram segregatory, aby dostarczyć je tym uczniom, którzy ich potrzebują. Ponieważ moje segregatory pozostają w klasie, często są w bardzo dobrej formie na koniec roku szkolnego. Aby usunąć szorstki papier z segregatora, wystarczy pokolorować go znacznikiem expo. Ostrość i marker expo po prostu wytrzeć i pozostawić segregator błyszczący i nowy. Często mam co najmniej 20 segregatorów do oddania każdego roku.

Oczywiście, mój system organizacji segregatorów nie jest idealny. Czy moi uczniowie wciąż gubią materiały? Absolutnie. Zawsze będziesz miał uczniów, którzy stracą wszystko. Jednak nauczyłem się, że większość studentów tracących papier to obecnie studenci, którzy nie chcą wykonywać pracy w pierwszej kolejności. To naprawdę nie ma nic wspólnego z ich możliwościami organizacyjnymi, a o wiele bardziej z ich chęcią uczestnictwa w szkole. Ponieważ jest to naprawdę kwestia motywacyjna, zajmuję się tym oddzielnie.

Uwielbiam mój system organizacji segregatorów, ale to nie znaczy, że będę się go trzymał na zawsze. Zawsze staram się ulepszyć moją klasę, a jeśli coś lepszego nadejdzie, rozważę zmianę status quo.

O serwisie


Portal poświęcony tematyce strategii marketingowej

Kim jest trener biznesu?
Jak zostać trenerem biznesu?
Jaki wpływ na zespół mają szkolenia biznesowe?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko na naszym portalu

 

Kontakt

kontakt@amw.net.pl

Galeria