Czy należy kupić wysyłkową drukarkę etykiet? Który to? Jakiego oprogramowania wysyłkowego należy z nim używać?
Specjalistyczne grupy na Facebooku, są prawdziwą perełką. Porady są tam na najwyższym poziomie, czego nie zawsze można znaleźć w Google. Ten przykład był tak pomocny, że pomyślałem, że podzielę się nim z tobą. Jeden z naszych członków pytał:
"Dzień dobry! Szukam drukarki etykiet do moich etykiet wysyłkowych. Obecnie drukuję je tylko na zwykłym papierze, wycinam je i przyklejam do kopert za pomocą taśmy wysyłkowej. Ktoś wie, czy używanie drukarki etykiet będzie droższe/ tańsze niż robienie tego w ten sposób? Jestem pewna, że zaoszczędzi mi to czasu, ale zastanawiam się, czy jest to warte zakupu. Dzięki!"
Dziesiątki doświadczonych właścicieli sklepów zjawiło się w tym miejscu, a oto zalety i wady zakupu wysyłkowej drukarki etykiet.
Samodzielne drukowanie etykiet
Sporo osób miało sporą ilość zamówień i potrafiło po prostu drukować etykiety, korzystając z własnych domowych drukarek. Kupują samoprzylepne pół arkusze etykiet z Amazon, Uline itp. i przepuszczają je przez swoje drukarki. Należy pamiętać, że drukarka atramentowa może być bardzo droga. Jeśli używasz drukarki z kasetą z tonerem, będzie to trwać nieco dłużej i nie będziesz musiał kupować tuszu.
Zalety:
- niska inwestycja początkowa
- nie ma dodatkowego sprzętu, który można by mieć w pobliżu
- może zacząć to robić od razu, jeśli masz drukarkę i papier
Wady:
- zakup wkładów z tuszem może być kosztowny
- potrzeba czasu na przycięcie etykiet do rozmiaru
- potrzeba czasu na przykrycie taśmą, aby zapobiec rozmazywaniu się deszczu
- koszt taśmy
- może nie wyglądać profesjonalnie
Termiczne drukarki etykiet
Drukarka etykiet DYMO 4XL została nazwana przez wielu właścicieli sklepów zmieniaczem gier i opisana jako "jedna z pierwszych i jedna z najlepszych inwestycji biznesowych, jakich kiedykolwiek dokonałem".
"Używam drukarki etykiet Dymo 4×6 i jest to jedna z najlepszych, jeśli nie najlepsza inwestycja, jaką kiedykolwiek poczyniłem dla mojego biznesu. Czas, który oszczędza i frustrację, którą oszczędza, jest niesamowity. Za każdym razem, gdy go używam, jest jak świąteczny poranek, całkiem uczciwie hahaha".
Do nadruku wykorzystuje technologię termiczną, wykorzystując ciepło do stworzenia nadruku odpornego na rozmazywanie i warunki atmosferyczne. Możesz go używać do drukowania etykiet z Twoim logo, kodami kreskowymi i opłatami pocztowymi.
Ludzie, którzy wysyłają wiele zamówień dziennie, mówili nam, że wydają ponad 400 dolarów rocznie na sam toner, a DYMO było dla nich dużą oszczędnością czasu i pieniędzy. Powiedziano nam, że cena Amazonki waha się i łatwo jest ją uzyskać za znacznie poniżej 200 dolarów, jeśli uważasz na umowę. Im więcej etykiet wydrukujesz, tym bardziej prawdopodobne jest, że to urządzenie zaoszczędzi Ci pieniędzy w porównaniu z drukiem atramentowym.
Zalety:
- specjalny papier termiczny oznacza, że nie trzeba wydawać pieniędzy na tusz lub taśmę.
- oszczędza czas, zapobiegając dodatkowej pracy związanej z cięciem i oklejaniem
- szybko drukuje (do 129 etykiet na minutę!), a etykiety znajdują się na rolce, więc nie trzeba ich podawać ręcznie
- wyglądać profesjonalnie
Wady:
- początkowa inwestycja w drukarnię i papier
- bieżące inwestycje w uzupełnianie papieru (w zależności od wielkości przesyłki)
- Musisz znaleźć na biurku miejsce na to.
- Istnieje wiele różnych drukarek etykiet DYMO, ale o 4XL wspomniano specjalnie w naszej grupie. Po pierwszej publikacji tego wpisu, jeden z członków naszej grupy na Facebooku polecił inną drukarkę termiczną:
"Nawiasem mówiąc, jest jeszcze jedna drukarka etykiet, którą kupiłem zamiast firmy DYMO po przeczytaniu recenzji (ponieważ wydaje się, że firma DYMO może nagle przestać działać, a wtedy obsługa klienta nie pomoże). Nazywa się ROLLO i do tej pory nie miałem z nim żadnego problemu, a ich obsługa klienta jest fantastyczna. Bonusem jest to, że możesz używać z nim KAŻDEGO papieru etykietowego (zamiast kupować etykiety specyficzne dla firmy DYMO)".
Inną alternatywą, która została wymieniona z pochwałą, była profesjonalna drukarka etykiet Brother QL-570.
Wkłady papieru etykietowego
Firma DYMO zaleca korzystanie wyłącznie z ich papieru etykietowego, ale niektórzy właściciele sklepów w naszej grupie oszczędzają pieniądze, korzystając z innych marek. Wiedz, że używanie nie markowych etykiet unieważnia gwarancję na drukarkę. Jeden z naszych członków miał przerwę na drukowanie i firma DYMO wysłała mu zupełnie nową, ale potrzebowała zdjęć i odesłania starego, aby zobaczyć, co się z nim stało.
Inny właściciel sklepu powiedział nam: "Zdecydowanie jest to coś, dla czego trzeba ocenić ryzyko. Kwota pieniędzy, którą zaoszczędziłem kupując etykiety pozamarkowe na okres dwuletniej gwarancji, była w rzeczywistości większa niż koszt zakupu nowej wytwórni etykiet, gdyby moja się zepsuła, więc było to dla mnie warte zachodu. Ale dla kogoś, kto wysyła mniej rzeczy, może nie być."
Jeden z właścicieli sklepu zasugerował nawet tę wskazówkę: "Możesz również za darmo otrzymać od firmy UPS rolki ponad 200 etykiet, które doskonale współpracują z drukarką ROLLO, więc teraz nie muszę nawet płacić za papier etykiet".
Oprogramowanie wysyłkowe
Kolejną dużą oszczędnością czasu jest wykorzystanie oprogramowania do przyspieszenia procesu wysyłki. Najbardziej polecanymi narzędziami były:
- Shipstation, usługa, która łączy w sobie zamówienia z różnych platform sprzedażowych i tworzy i drukuje pocztę po świetnych cenach (jest powiązana z serwisem stamps.com i zawiera subskrypcję). To jest link partnerski, a wielu naszych klientów korzysta z Shipstation.
- Shippo, która integruje się z Etsy i Shopify oraz umożliwia tworzenie własnych etykiet i korzystanie z nośników, takich jak UPS. Może kosztować mniej w przeliczeniu na etykietę przy przesyłce o małej objętości (i posiada najładniejsze logo!).
- ShippingEasy jest bogaty w funkcje, a jeśli wysyłasz mniej niż 50 pakietów miesięcznie, możesz skorzystać z ich planu startowego bez miesięcznej opłaty. Mój mąż go używa, a to jest nasz link partnerski.
Każda z tych usług dobrze współpracuje z drukarką etykiet DYMO i stanowi wielki krok w kierunku rozwoju firmy.